Work hard for the money

Dagen har bestått av kurser idag. Motivation och aha-upplevelser får man sådana här dagar.
Det behövs när man jobbar på dagis vill jag lova. Ibland vill man bara dunka huvudet i väggen och vråla till alla snorungar som inte lyssnar ett skit på vad man säger. Det är sådana här dagar man verkligen lär sig att uppskatta sitt jobb. Även dem dagar man vill dräpa varenda en.
Kurserna var helt okej, fast jag hade (som alltid) sjukt höga förväntningar.
En gubbe snackade inte ett skit om vad man trodde att kursen skulle handla om.
Om den tex hette bananer så babblade han på om skruvmejslar. Hänger ni med?
Han kom med jävligt mycket bra grejer, men jag tröttnade.

Snart ska jag iväg på after work med alla kollegor.
Helvete vad jag älskar mitt jobb. Jag vet inte hur månger jag har sagt det.
Men jag säger det igen.
Och igen.
Och igen.
Det är det här jobbet som gör att jag håller mig kvar i "det här jävla landet"
Hade det inte varit för det så hade jag rest jorden runt för länge sen.

Nej nu ska jag kleta på mig lite smink och bege mig till majorstuen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0